Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Den oändliga listan – är jag ensam månntro?

Jag sitter här, framför datorn, och klurar på vad jag ska läsa efter Doris Lessings självbiografi ”Under huden” när jag upptäcker en boklista skapad april 2009 (!). Det är inte en lång lista, jag borde ha hunnit läsa ut några av böckerna om jag bara hade listan framför mig när det är dags för en ny bok… Det här måste vara en av de listor som skapas och fylls i under ett par dagar för att sedan ge plats åt en ny lista. Är jag den enda som gör så här, skapar listor – fyller frenetiskt i med böcker som ska läsas och så från början igen, skapar listor etc… Men visst gör listorna en glad? Jag blir alldeles till mig när jag skriver upp nya bekanstskaper som ska mötas med en kopp te (eller kaffe) och filt på knäna. Återstår att se när och var jag kommer att upptäcka en så kallad ”ny” boklista. Men glad blev jag nu! Nästan som att finna den bortglömda skatten i havets djup…

Kommentera

