Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Nya recensioner på gång

Jag har läst och läst men inte fört några minnesanteckningar i någon kalender eller papperslapp.
Vad gör jag nu? Jo, jag försöker gräva i minnet vilka böcker jag har läst och mina tankar kring böckerna. Det är en enkel match då flera böcker är mina egna men jag har lånat biblio-böcker som jag inte har fört någon dagbok om! Vilka böcker har jag lånat? Ingen aning men kanske jag kan fråga biblioteket om de har en lista (en tjänst helt enkelt) på vilka böcker jag har lånat det senaste året?
Många böcker har det blivit, tror jag. Återstår att bevisa med hjälp av bibilotekets tjänst.

4 svar till “Nya recensioner på gång

  1. Cathrine oktober 26, 2010 kl. 1:08 e m

    Hej! såg att du skrev på en bokcirkel för alla att du skulle beställa Cecilia Samartins bok. Är det senor Peregrino du tänker på? I så fall så vill jag inte säga att man kan se likheter mellan den och Katedralen vid havet. Boken är otrolig fin och vacker, men tycker det var en konstig jämförelse. Men jag rekommenderar av hela mitt hjärta boken 🙂

    • Sermin oktober 26, 2010 kl. 1:22 e m

      Hej på dig och vad kul att du har hittat hit 🙂
      Jag läser gärna den, Senor Peregrino, men har inte beställt än. Så fort jag har läst den så kommer en recension. 🙂

  2. Cathrine oktober 26, 2010 kl. 3:15 e m

    Vad bra! Den är mycket bra. Men tycker faktiskt mer om Drömmehjerte. Men ser att inte den kommer ut i Sverige för i 2011. Den kom ut på norkska i 2009. 🙂 Ser fram emot att läsa vad du tycker. 🙂

    • Sermin oktober 26, 2010 kl. 3:17 e m

      Jag beställde, via biblioteket! Vilken tur! Ska åka förbi biblioteket för att hämta den! 🙂 Doris Lessing och de andra författarna får vänta lite – nu blir det Samartin som får ta över mina kvällar!

Kommentera

