Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Möttes av bok och avi

Igår kväll, eller kanske nattetid, läste jag äntligen klart ”Winter Garden” av Kristin Hanna. Recension kommer senare.
Med andra ord så har dagen varit rätt så lång och trist pga ingen ork (ingen träning) och allt regnande. Inte heller hade jag fått mitt efterlängtade paket från bokutlottning hos Enbokcirkelforalla och Bokhora. Klampade hem med väskan hängande på mina rätt så hängande axlar och min pojkes hand i min. Öppnade dörren med en suck som genast utbyttes mot ”äntligen!”. Vilken glädje!

Nu har jag fått Jonathan Troppers ”Konsten att tala med en änkling” med en liten notis av förläggare Ada Wetser: Grattis! Trevlig läsning!
Bara detta får mig att le…

Efter lite ”jaha, hmm, mm” bland alla kuvert med förmodligen inbetalningskort (som genast lades bort i ett hörn) såg jag ett postavi gällande böcker (just precis – plural!). Äntligen! Min vecka är räddad! Nu har jag ett helt bokpaket att hämta ut imorgon!

Min dag började ganska mörkt, tugnt men det är inte för inte som man ser ljuset där i slutet av tunneln!
Hoppas er kväll blir minst lika bra som min.

4 svar till “Möttes av bok och avi

  1. enligt O november 15, 2010 kl. 8:28 e m

    Läser Konsten att tala med en änkling just nu och jag gillar den verkligen!

  2. Sermin november 16, 2010 kl. 11:56 f m

    Jag kunde inte motstå att börja så där liiite för att riktigt börja senare. Känner mig redan fast! Låneböcker* går alltid att låna om, har jag som förargument till att läsa denna pärla!

    * En opåbörjad lånebok kvar att läsa innan återlämning om en vecka. Puh…

  3. Emma november 16, 2010 kl. 4:14 e m

    Ah, vad harligt, jag haller med dig, ett bokpaket forgyller det mesta!

    • Sermin november 16, 2010 kl. 5:14 e m

      Hej och tack för att du hittade hit!
      Ja visst förgyller det ens vardag 🙂 Ska försöka hinna till postens utlämningsställe innan de stänger idag. Hurra!

Kommentera

