Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Hinner inte läsa

Jag hinner inte läsa. Tidsbrist? Nej, det har jag gott om. Det jag lider av är energibrist. Tröttheten gör sig påmind redan kl 20. Jag försöker att inte somna vilket slutar i orkeslös tv-tittande som inte kräver avsevärt hjärnaktivitet. Summa kardemumma, jag somnar på soffan och klockan är bara kvart över åtta… Skönt! Egentligen inte, då jag måste bocka av min sista punkt i todo-listan: borsta tänderna! Men ikväll kanske jag kan öppna en bok som jag är sugen på att läsa. Biblioteksböckerna får vänta lite till för jag är så sugen på att läsa ”Konsten att prata med en änkling” av Jonathan Tropper. Jag smider planer…

Kommentera

