Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Dagen då ha-begäret väcktes till liv

Godmorgon! Frukosten intagen, kaffet läppjas på, lillen leker med sina bilar och jag tar små små kliv i cyberrymden för idag vill jag inte missa något! Vad jag syftar på? Självklart alla tips på julklappsböcker hos nätbokhandlar i Sverige och Turkiet och alla bloggar jag följer, svenska som turkiska.

Vänta, ska bara torka mig runt munnen, det vattnas så förfärligt! Status är att jag har lönen i handen, nja snarare på kontot. Att beställa lite här och där borde inte vara något problem. Jo, det är ett problem för jag pratar inte om 3-4 eller 5-6 böcker snarare sisådär 20? Då är det enbart skönlitteratur-listan. Det finns en deckar-lista och en barn-lista… Men stopp och belägg!

Kanske jultomten ser/läser mina önskningar för visst är det en digital värld? Tomten är väl också inne i denna cyberrymd! (Annars vore det lite väl tråkigt för honom att sitta på sin stora sköna fåtölj och vänta på alla önskebrev…)

Vad jag önskar mig till jul i den skönlitterarära banan är:

En dag av David Nicholls
Minnen av Torgny Lindgren
Spill av Sigrid Combüchen
För mycket lycka av Alice Munro
Högre än alla himlar av Louise Boije Af Gennäs
Sista natten av John Irving
Norrlands svårmod av Therése Söderlind
Jag älskar dig inte av Christina Stielli
Osynlig av Paul Auster
Darling river av Sara Stridsberg
Bluffen av Unni Druigge
Niceville av Kathryn Stockett
I det sista regnet av Janesh Vaidya
Staden i den röda kappan av Asli Erdogan
Ät mig av Agnès Desarthe
En tyst minut av Siegfried Lenz
Blåser upp till storm av Alf Ronnby
Om två kvinnor av Angelica Hansson
Annie John av Jamaica Kincaid
Morgon i Jenin av Susan Abulhawa

Jag önskar, jag önskar, jag önskar.
Är du där, Jultomten?

Men deckarlistan då? Jo, jag har knytit ett rött band runt pekfingret…

En sak till önskar jag mig. TID. Är det mycket begärt?

4 svar till “Dagen då ha-begäret väcktes till liv

  1. mariasbokliv november 28, 2010 kl. 4:47 e m

    Det där med bokönskelistor är nästan som att dräggla över leksakskataloger när man var liten? Stackars Tomten får nog ryggskott om han ska bocka av hälften ens…

  2. Eli november 29, 2010 kl. 3:40 e m

    Boklistorna till jul brukar vara i det närmast oändliga hos mig också 😉 Såhär när det ändå är julklappstider tänkte jag säga att du vunnit Svenska Kulter i tävlingen hos mig, maila mig ditt namn och din adress på elilaserochskriver@gmail.com så dyker boken upp hos dig!

Kommentera

