Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Julkalender hos En full bokhylla

En full bokhylla har öppnat första luckan på sin julkalender och gissa vad frågan var? 🙂
Vad hette SVT’s julkalender 1979? Rätt svar är drum….drum….drum…. Trolltider! Wow! Min absolut favorit med det gnistrande landskapet… Varje dag var jag hos mormor och morfar för att se Trolltider (jo vi hade TV hemma) för det var ju mysigare! Ture Sventon Privatdetektiv är en annan som värmer hjärtat. Oj vad jag suktade efter de där gräddfyllda temlorna….

2 svar till “Julkalender hos En full bokhylla

  1. fullbokhylla december 1, 2010 kl. 10:16 f m

    Inte den svåraste frågan kanske? Vi hade svartvitt, men jag tror att min kompis som vi alltid såg den hos hade färg! Jag minns den i färg i alla fall…

  2. Sermin december 1, 2010 kl. 10:36 f m

    Det var en mysig fråga som fick minnena till liv! 🙂

Kommentera

