Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Lucka två hos En fullbokhylla

I dagens fråga hos En full bokhylla söks författaren till boken ”Marias lilla åsna” och dennes by.
Jag tror nog att jag har prickat rätt! 🙂 För vem har inte hört Marias lilla åsna? Vi hade den som höguppläsnings bok varje vinter. Mysigt var det då det var släckt i klassrummet och alla barn hade varsin brinnande ljus. Undrar om dagens skola har denna tradition kvar? Det hoppas jag!

2 svar till “Lucka två hos En fullbokhylla

  1. fullbokhylla december 3, 2010 kl. 8:50 f m

    Vi hade den också som högläsningsbok i skolan någon gång, och jag kan verkligen se bänkarna med ljuslyktor framför mig nu när jag tänker på det. Tror det var i tvåan eller trean, men den myskänslan sitter kvar!

Kommentera

