Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Lucka 7 hos En full bokhylla

Idag är det den sjunde luckan som har öppnats hos En full bokhylla som fick mig en tankeställare.
Varför har det varit så tyst om HIV/AIDS de senaste åren? För några år sedan var det mycket tal om just dessa sjukdomar. Nästan varje dag rapporterades det om nya forskarrön, medicin och behandling. Hur många som drabbas, barn, unga, äldre.
Men nu? Alldeles tyst. Märkligt!

Tack En full Bokhylla och Enbokcirkelforalla som har väckt mina tankar.
Hoppas fler hoppar på tåget och skänker det hjärtat vill till de behövande, själv kommer jag göra det.

Här finner du mer information:
Rädda barnen
Läkare utan gränser

* Varför köpa julklappar till de minst behövande när en hjälpande hand kan sträckas till de mest behövande?

4 svar till “Lucka 7 hos En full bokhylla

  1. Lisa december 7, 2010 kl. 5:47 e m

    Glömde svara på din fråga i min blogg! Det var PD James – Patienten – som jag fick!

    Har du läst något av PD James eller Lee Child??
    Jag är helt novis på båda dessa författare! Vet dock att båda har skrivit en hel hög med böcker.. Och jag undrar, måste man läsa de i ordningsföljd? Jag har en liten noja att jag måste läsa alla böcker i rätt ordning om det är en serie eller handlar om samma person(/er), men i dessa fall verkar det som om det är rätt många böcker före de jag fick. Kan bli lite tufft att läsa ikapp då 😛

  2. Sermin december 7, 2010 kl. 6:38 e m

    Jag har ”Fyren” av PD James som jag inte har börjat med än… (Vad tråkigt att inte ”hinna med” böckerna i köpt ordning… men snart ska jag börja!) 🙂
    Nej inga böcker av varken PD James eller Lee Child har jag läst. Men jag har lagt någon av Lee Child’s böcker i varukorgen så snart är den hemma. Båda författarna har varit länge på tapeten så jag är väldigt sugen.

    Wow! Om du ska börja läsa i ”ordning” blir det mycket att läsa gällande PD James. Hon debuterade redan 1962! (Vilken författare! Kanske borde räknas som klassiker!) Nu ser jag att Adam Dalgliesh är huvudpersonen i 14 romaner. Där ingår Fyren och Patienten!

    Här har du mer information:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Adam_Dalgliesh

  3. Lisa H december 7, 2010 kl. 9:52 e m

    Hej igen! Tack för snabbt svar!
    Jag har nu även gjort ett litet inlägg på min blogg om det här dilemmat 😉

Kommentera

