Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Alternativ jul

Snart är det jul och Karin på Enbokcirkelforalla hade ut utlottning av ljudboken ”En julsaga”.
För att vinna skulle vi anhängare svara på frågan ”Vad är jul för dig?”. Vips sade det och jag började skriva och skriva och skriva. Insåg efter att jag hade skickat mitt svar att det var väldigt långt… Så kan det gå! Men jag vann ju! 🙂

Av svaret hos Enbokcirkelforalla framgår det att jag (familjen) inte firar jul av religiösa skäl, men är man född i Sverige och har anammat den svenska kulturen så står man där, mitt i den skäran, där de två olika kulturcirklarna möts! Ena benet i ens egen kultur och den andra i de andras kultur. (Nu ska vi inte dra några slutsaster om vi-och-dem eller vi-och-ni eller något liknande! För sådan är jag inte!) Det gäller att hitta en mellanväg vilket jag har lyckats göra; tycker jag.

Vill ni veta vad jag svarade? Klicka här bara. Mer öppen än så här kunde jag nog inte vara. Det är min alternativa jul. Så firar jag, på mitt sätt. Hur firar du?

Kommentera

