Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Lucka 9 hos En full bokhylla

Då var det dags igen! Åkarp – vart ligger det? Jag har många alternativ, antingen ligger det i norra eller i södra Sverige. Jag gissade först på Norra, runt Umeå eller varför inte Luleå? Nej nej, fel, enligt Google. Åkarp ligger i Skåne (nu tar jag en 180 graders vända) och försöker befinna mig i Skåne, Åkarp… Vilken tur att SVT har en lista på alla sina julkalendrar! ”Skåne” nej det finns inte. Men titta! ”Skånsk” finns ju! Det måste vara ”Det blir jul på Möllegården”.

”Det blir jul på Möllegården” sändes första och sista gången 1980. Jag var född då, men inte äldre än 1,5 år var jag så jag har missat denna julkalender. Inte heller har jag funnit några videoklipp i Youtube! Hmmm någon som har länk på var jag kan hitta/se en liten skymt av denna julkalender?

4 svar till “Lucka 9 hos En full bokhylla

  1. Karin Berg/enbokcirkelföralla december 9, 2010 kl. 12:16 e m

    Hej. du vann lyssnaboken. Maila din adress =)

  2. Karin Berg/enbokcirkelföralla december 9, 2010 kl. 12:17 e m

    Men försvann mitt första inlägg? Du vann lyssnaboken i lucka 8 iaf =) så maila din adress. Grattis!

Kommentera

