Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Här finns det snälla barn…

Jag syftar på mig själv men kanske borde jag tänka på lillen? Nej nej, idag eller snarare igår tänkte jag endast enbart på mig själv. Jag åsidosatte mina mamma-plikter och inhandlade eller snarare beställde endast böcker till mig själv. Vilken lycka! Billigt var det också!
Ett tips är att gå in på en kategori och sortera efter priset. Det finns många gamla godingar som har ett bra pris för oss bokslukare!
Igår blev det inom kategorin ”samtida skönlitteratur”. Jag är extra förtjust i denna kategori! Här är min lista:

Ur kackerlackornas levnad av Inger Alfvén
Väggen av Marlen Haushofer
Lanceheim av Tim Davys
Losing Eugenio av Genevieve Brisac
Nowhere’s Child av Francesca Weismas
Restoring Grace av Katie Fforde
Emma Hartes hemlighet av Barbara Taylor Bradford

Nu inväntar jag min beställning som troligtvis kommer att hamna sist i min lista ”Att läsa”.

Hur gör ni med era nya kap? Hamnar de i bokhyllan eller på sängbordet?

Kommentera

