Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Pocketpaket hos Enbokcirkelföralla!

Idag har den härliga bloggen enbokcirkelforalla utlottning av ett pocketpaket innehållande Nattfjäril av Jessica Kolterjahn, Igelkottens elegans av Muriel Barbery och Norwegian wood av Haruki Murakami som jag gärna tävlar i.

Jag har tidigare läst Sputnikälskling av Haruki Murakami. En liten men ypperlig roman om läraren K, hans kärlek Samure och dennes arbetsgivare Myu. (Recension får komma senare.) Mer Murakami för min del!

Jessica Kolterjahns roman Nattfjäril har jag läst mycket gott om, medan det har varit lite si-och-så med recensionerna kring Igelkottens elegans. Jag läser gärna båda böckerna för att få en egen uppfattning, men en sak vet jag redan nu; min inställning till båda böckerna är väldigt entusiastiskt.

2 svar till “Pocketpaket hos Enbokcirkelföralla!

  1. enligt O december 17, 2010 kl. 1:16 e m

    Älskade Norweigan Wood så mycket att jag nu, 1 1/2 år senare inte vågat läsa något mer av Murakami. Igelkotten ligger här hemme och Nattfjäril vill jag gärna läsa! Behöver läsa på heltid för att hinna med alla böcker jag vill läsa tror jag.

    • Sermin december 17, 2010 kl. 2:40 e m

      Samma här! Finns det ett heltidsjobb där arbetsuppgifterna endast är att läsa böcker? Helst hemma, med en kopp te eller kaffe, och vända blad kontinuerligt?

      Är det inte så att som läsare är man rädd att den fiktiva drömmen kring författaren kan få en riktig kraschlandning med en ny bok? Jag hoppas inte på på en kraschlandning (!) men det är nog en av orsakerna att många inte går tillbaks till sin författare?

Kommentera

