Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Läsplattor i beckmörker är en självklarhet

Får några veckor sedan svarade jag på frågor gällande läsplattor eller med andra ord om jag har tänkt att skaffa mig en iPad. Jag säger fortfarande nej (iPad2 ska komma ut snart så kanske blir det den?) men jag har haft friheten att använda en Samsung Galaxy mobil (Android) som har applikationen Aldiko (en e-bok läsare) med tillgång till massor av gratis e-böcker via Feedbooks . (Internet är en självklarhet så jag tänker inte ta upp det ämnet gällande Andrioder eller iPhone.)

Anledningen till att jag jag började läsa via Aldiko är att sonen min vill ha mig (eller sin pappa) bredvid sig när han somnar för kvällen. Han är rädd för mörker och alla ljud som kan tänkas uppstå i det tysta och mörka rummet… För att han ska hamna i dvala så föreslog jag mig själv en kväll att testa Aldiko. Jag laddade ner ett par klassiker men så envis som jag är så började jag söka lite böcker efter genre. Klassiker all ära men ibland vill humöret ett annat. Denna gång fick det bli en thriller med varulvar…

Via Aldiko fick jag chansen att ladda ner The Keeping av Nicky Charles, en roman om paranormal romantisk spänning. Så, nu för tiden, när jag har beckmörker runtomkring mig så börjar jag min läsning av The Keeping och fortsätter tills det är sängdags för min del då en bok i klassisk form dyker upp i min famn. För visst är det ett måste att insupa essensen av böckerna strax innan sömnen träder in?

Kommentera

