Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

En liten enkät om dagsläget

Fiktiviteter har kort och glatt svarat på en liten enkät om dagsläget just ”nu”. Jag hänger gärna med och beskriver var jag befinner mig. (Vilken tur att jag inte behöver beskriva mitt fria läge på kontoret då idag är en dag jag inte lätt kommer att förlåta… Glömma gör jag aldrig! säger jag i stundens hetta.)

Idag…
… läser jag: ”Kryptan” av Kate Mosse. Detta är bok nummer två i min trilogiutmaning. Inser mer och mer att det är en utmaning som jag har kryddat med den alldeles förträffliga smaken ”tegelsten”. När ögonen är för trötta lyssnar jag på Offerrit av Johannes Källström. Jag lyckas alltid somna när det är som blodigast för att återupprepa processen redan nästa kväll (please be kind and rewind).

… gör jag: vad jag absolut inte borde ha gjort. Att testa ett nytt bygge av ett viocemail system i ett telefonisystem. Det slutade med att systemet sänktes långt under ytan utan någon hopp om överlevnad. Men så fel jag kunde ha! Lite lån av hårdvara och vips kom den ofrivilligt på fötter igen. Jag syftar på servern, och mig själv. Puh. Testning fortsätter. (Så fel jag kunde ha (gällande inledningen till detta inlägg)!)

…ser jag: förhoppningsvis sista avsnittet av ”Drottningoffret” och ”Boktjuven” som har hyllats i cybervärlden; i etern överhuvudtaget. Är jag för trött så blir det fortsättning av Kryptan med halvöppna ögon. Det går nog. Nej, jag har inte testat att ha tändstickor instuckna under ögonlocket för att hålla ögonen öppna. Feedback av processen kommer, om jag mot all förmodan tar mig an denna knep.

…längtar jag efter: det där första blomutskottet som kommer fram under lite snötäcke och försöker hitta sin väg till dagsljuset. Ja, den annalkande våren. Jag längtar och längtar. Men den är nog här snart!

2 svar till “En liten enkät om dagsläget

  1. Helena januari 13, 2011 kl. 2:03 e m

    Teknikjobbstrul är ju riktigt jobbigt, skönt att det verkar ha kommit upp till ytan igen… Mosse är jag väldigt sugen på att läsa själv men jag har inte kommit mig för än – blir kul att höra vad du tycker när du orkat dig igenom 🙂

    • LiMeaMyBo januari 13, 2011 kl. 2:42 e m

      Jo det fortsätter att strula men den är ju uppe! 🙂
      Recension av första boken, Labyrinten, har jag skrivit tidigare. Kryptan hoppas jag ska komma snarast. Är su himla sugen på att läsa ”Själens osaliga längtan” och ”Tidresenärens hustru” som jag lånade igår från biblioteket. 😉

Kommentera

