Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Att traska i okända träskmarker

EnligtO har en kravlös utmaning som går ut på att bekanta sig med 12 författare som hittils har varit helt okända träskmarker för läsaren som i detta fall är jag i egen hög person. Jag har de senaste månaderna bekantat mig med många bloggare som kärt har rekommenderat och höjt flera författare till skyerna och ivrigt har jag noterat namn och bok i min läslista. Processen kan alltid liknas ett litet barns ivriga försök att lägga in de små mynten i den glorifierade sparbössan som är lösningen till
1) den efterlängtade roboten med alla sina manicker och ljud eller barbien med hästvagnen (varför inte med brudklänningen) eller
2) tidning (Bamse eller varför inte de som står högst i kurs, Bakugan…) eller
3) godis eller
4) bok (jag jag jag!)

Men nu har jag bestämt mig. Min BOKTOLVA är:

Audrey Niffenegger

Cormac McCarthy

Viveca Sten

Jonathan Tropper

E M Remarque

Ann Cleeves

Tim Davys

Carin Gerhardsen

Monika Fagerholm

Alice Sebold

Morton Rhue (min lillebror lovordade denna)

Stig Saeterbakken

Hur tänkte jag med min lista? Enkelt! Två flugor i en smäll. Denna lista är tagen ur min alldeles egen bokhylla (obs! Auddrey Niffenegger är en lånebok) som jag utmanar mig själv att läsa. Mer utlästa böcker i egen bokhylla innebär som vi alla vet att inköpslistan får bli längre. Sagt och snart gjort!

5 svar till “Att traska i okända träskmarker

  1. enligt O januari 23, 2011 kl. 11:54 f m

    Kul att du är med. Har just läst ut bok nr 2!

  2. enligt O mars 10, 2011 kl. 8:00 f m

    Vill också läsa Själens osaliga ande. Ska bli kul att läsa vad du skriver om den.

  3. Ping:Summa kardemumma « Little Me and My Books

Kommentera

