Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Just nu läser jag

Kryptan av Kate Mosse
Jag borde ha varit klar med den för väldigt länge sedan! Andra mer intressanta böcker kom emellan. Jag har läst Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger och väntar med recensionen av helt oförklarlig anledning? Jag erkänner; tröttheten slår hårt på kvällen. Efter 8 timmars arbetsdag som 100% tillägnas sittandes framför en dator, har jag lite svårt att sitta framför en dator på kvällarna.
Skumtimmen av Johan Theorin
Det är en ljudbok som jag gärna lyssnar på när jag utför diverse sysslor både på kontoret och hemma. Behöver jag hämta kaffe eller fylla på vattenflaskan, jajamen, ipoden hänger glatt med mig. Det blir som korta sagostunder… Hemma är det enklare. Där väntar det en och annan diverse sysslor på en. Laga mat, tvätta kläder, hänga kläder på tork.. Jag gör dessa glatt på sistone har jag insett 🙂 (Dagar då hemmasysslorna inte går en på nerverna.)

Kommentera

