Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Hej kvinna!

Ja, det är jag. Börjar dagen med mina rutiner. Göra iordning mig och lillen för dagen. För just denna specifika dag så är det ingen skillnad i mina rutiner. Är det någon skillnad hos dig?

Dagen till ära är det Internationella Kvinnodagen som nog har många anhängare som motståndare. Vem är jag då? Motståndare. Men jag är ju motståndare till specifika dagar och inte enbart till kvinnodagen. Det jag har svårt att acceptera är att det finns en dag för just oss kvinnor, eller mödrar, fadrer etc. Skulle det behövas/finnas en sådan dag om vi hade ett jämställt samhälle? Nej just det. Tycker att ”alla” borde firas ”alla” dagar. Fars dag. Mors dag. Alla hjärtans dag. Barnens dag… Listan blir oändlig. Men då jag lever i en fantasivärld där alla är jämställda, så firar jag inte idag eller någon annan dag.

Jag firar dagen med att slutföra dagens rutiner:

– Jobb
– Förskola
– Middag
– Lek med lillen (helst något lärande…!)
– Nattning

Ja så var dagen till ända. Imorgon är det nya tag. Vem ska vi fira då?

Kommentera

