Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Ett oavslutad avslut

I början av året antog jag trilogiutmaningen som Bokmärkt hos hundöra drog igång med pompa och ståt och som jag föll för. Här skulle det utmanas om det så gällde liv eller död. Märk väl titeln på detta inlägg. Det blev inte som jag hade tänkt mig. Böckerna föll mig i smaken men ändå inte. Jag klarade inte av flera Kate Mosse-historier. Jag kände mig helt enkelt mätt.

Vintervålnader hämtades hem från biblioteket och snart började jag läsa med en kopp kaffe i handen. Jag kom inte så långt i boken, bara några få sidor. Kände att jag var för trött för att fortsätta läsa (argumenten hopar sig om inte handlingen lockar mig direkt). Dagen efter fick jag ett meddelande från biblioteket. Åh som jag hade längtat till detta ögonblick. Äntligen har Tom Rachman’s ”De imperfekta” inhandlats och jag är den första som ska låna den. Jag läste och läste och insåg till sist att Vintervålnader skulle lämnas tillbaka (korttidslån). Det bekymrade mig inte alls! För nu var jag klar med ”De imperfekta”. Vilken läsning! Alla litteraturintresserade borde läsa den! Jag njöt av varje mening och persongalleriet ska vi inte glömma! Mer om boken får det bli en annan dag.

Hejdå Vintervålnader, Kate Mosse och Trilogiutmaningen. Jag ska besöka detta land senare men inte nu. Nu har jag bestämt mig. Jag går vidare med mina läsningar. ”Bumerang” – vänta på mig!

2 svar till “Ett oavslutad avslut

  1. Hundöra april 18, 2011 kl. 7:19 e m

    Tråkigt att det blev för mycket av Kate Mosse, men ibland kan det även bli för mycket av det goda 😉

    • LiMeaMyBo april 19, 2011 kl. 8:55 f m

      Absolut! Visst kommer jag att ätervända till hennes historier men inte nu, eller imorgon… Kanske till vintern då jag tyckte att historierna är mer vinter-läsning än vår/sommar-läsning. 🙂

Kommentera

