Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Äntligen!

Elif Safak med boken "Bastarden från Istanbul". Här i originaltitel "Baba ve pic".


Äntligen har ett nytt bokförlag, 2244, med fokus på länderna kring Svarta Havet startats. Som jag har längtat!
Nu kan jag berätta om olika turkiska författare som förhoppningsvis kan komma ges ut i svensk översättning. För visst finns det mer än bara Yasar Kemal med sina tistlar och Orhan Pamuk med sin snö!

Jag har inte läst något av Elif Safak än men kommer att göra det snarast. Jag har hört mycket om hennes författarskap i media.
Mer information om boken hittar ni här
Elif Safak har en egen hemsida som ni hittar här.

Bokförlaget 2244 är det bästa som har hänt på länge!

4 svar till “Äntligen!

  1. violen maj 14, 2011 kl. 10:57 f m

    Jag håller med, ser verkligen fram emot fler böcker från detta område……det känns som att det finns så många författarskap att upptäcka!

    • LiMeaMyBo maj 14, 2011 kl. 6:51 e m

      Visst finns det många författare som borde finnas i svensk översättning beroende på genre mm. Jag har många favoriter som skriver romaner/biografier ur historiskt perspektiv som förhoppningsvis kan tänkas ges ut i svenska. Vuxen som ungdomslitteratur – ska skriva/presentera böcker här på bloggen snarast.

  2. Anna maj 22, 2011 kl. 9:07 f m

    Tack för påminnelsen om det nya förlaget, verkar som att jag kommer att få en ny favorit. Länderna kring Svarta havets litt är ganska okända för mig, har mestadels uppehållit mig i mellanöstern och Afrika. Dags att vidga sina vyer!

    • LiMeaMyBo maj 22, 2011 kl. 9:54 f m

      Själv har jag hållit mig i västvärlden med lite duttande i Asien/Afrika/SydAmerika men nu längtar jag tillbaks till ”mina” författare. Här ska det beställas böcker från Turkiet och recenseras här. Jag hoppas att dem kommer att ges ut i svenska för det finns så bra författare som borde bli lästa.

Kommentera

