Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Dagsläget

För ett tag sedan skrev jag om dagsläget (som ni kan läsa här) och det tänker jag återuppliva.

Idag…
… läser jag: ”Tunnlar” av Roderick Gordon och Brian Williams. Det handlar om unge Will Burrows sökning på sin försvunna far. Hur kommer det sig att pappan är försvunnen? kanske ni tänker men allt har en förklaring. Pappa Burrows är arkeolog och gräver tunnlar. Under en av sina expeditioner gräver han till andra sidan och försvinner. Här börjar den otroliga historien med Will och vännen Chesters äventyr. Självklart är boken skriven för tonåringar/ungdomar men vad gör det? Jag läser och avundas dessa unga vuxna som har så bra utbud på böcker.

… gör jag:Inget litterärt, endast arbete och ett litet lunchpass ute i det fria, alltså löpning. För den intresserade så har jag börjat blogga också om min löpning. Mer kan ni läsa här. Ja just det ja, kvällen invigs till fortsatt läsande av Tunnlar.

…ser jag:Inget. Tror inte det. Senast jag tittade på TV så var ”Bibliotekstjuven” aktuell och den såg jag på SVTPlay. Ja just det ja, ”Drottningoffret” var nog det sista jag såg på tv…

…längtar jag efter:bad bad bad, helt enkelt min semester som också innebär frossande i böcker. Då menar jag inte bara läsa utan helt enkelt köpa. just nu planerar jag in vilka författare och böcker som ska inhandlas under min semester. Eller snarare, beställas så att bokpaketet skickas till hotellet. Najs!

Hur är dagsläget hos er?

Kommentera

