Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Det har hänt något

Jag har fastnat så pass att jag inte kan frigöra mig. Vet ni hur det känns? Som att trampa på tuggad tuggummi och undra hur blir jag av med det här? Bara nästan. Jag vill inte bli av med det jag har fastnat i/för.

Jag har fastnat för fantasy/sci-fi mina vänner. I allra högsta grad har jag gått och blivit vän med fantasy. Det är något som jag inte trodde skulle ske. Men ack så fel jag hade. Nu väntar jag på att få ta upp Bläckhjärta av Cornelia Funke och läsa vidare. För nu känner jag mig hemma i fantasins land. Låt det inte ta slut nu bara. Jag trivs så.

Vad skulle inte passa bra till detta mani om inte tävlingen hos Styxx Fantasy? Jag är redan anmäld för jag vill nu dyka bland talande böcker, väsen, älvor och annat som kan dyka upp i fantasin.

I dagarna föds jag med fantasy. Det är väldigt mättande (och konstant småhungrande)…

Kommentera

