Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Har jag berättat

Jag har vunnit boken ”De vassa tändernas skog” av Carrie Ryan hos Styxx Fantasy. Klappar min vänstra axel (högerhänt som jag är) och inväntar min bok. Här ska det läsas! Har ni sett trailern?

Fantasin är obegsränsad – särskilt min. Undrar vad som väntar mig när jag trillar in i boken? Vill inte tänka på det redan nu fastän en frö redan är sådd! Tack så mycket Styxx Fantasy!

Ni som har missat tävlingen. Frågan löd: Om du bara fick välja en sak, vad skulle du inte vilja vara utan under en zombieapokalyps?

Mitt vinnande svar blev: En GPS-manick som visar exakt var alla zombier finns med röda prickar på kartan så att jag lättare kan orientera mig ifrån dem. Detta förutsätter att någon har programmerat om satelliterna för att visa alla zombier men det är något som jag tror att någon har gjort. 🙂 T.ex. NASA då Amerika är alltid det land som drabbas av all hemskheter… 🙂 GPS-manicken laddas om av solenergi så vi får hoppas att apokalypsen inte frambringar ett tjockt grått moln.

2 svar till “Har jag berättat

  1. Swedish Zombie juni 28, 2011 kl. 11:41 e m

    Kul att du vann boken, jag är lite sugen på att läsa den. Men hallå, nu fattar jag inte riktigt ändå… hur ska gps:en hålla ordning på alla zombier som ju rör sig… utgår inte en gps från kartor och satellitbilder… alltså måste inte nån göra det jobbiga då att fästa nåt slags sändare på alla zombier om det ska funka?

    • LiMeaMyBo juni 29, 2011 kl. 10:12 f m

      Det är enkelt, då ”min” apokalypsvärld hade sitt intågande när tekniken var i framkanten. Alltså injicerades sändare i flytande form i alla levande människor sedan tidigare. Varför? För att hålla koll på mänskligheten, ingen prototyp får vara fel… Men så hände det som inte fick hända. Mänskligheten stannade och zombierna fick sin plats i samhället. ”Riktiga” människor kan nu se sina fiender i GPS’en tack vare den hårda regimens reglering… Länge leve tekniken! 🙂

Kommentera

