Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Att utnyttja andras kunskap

Idag är jag en lycklig enduser, slutanvändare, dels av min smarta telefon och biblioteket. Lika lycklig är jag för att det finns människor som delger sin kunskap! Tack Bokmania för en enkel instruktion om hur jag och andra bokälskare kan använda sin IPhone för att låna e-böcker från biblioteken.

För att du också ska kunna utnyttja teknikens under:

1) Ladda ner Bluefire reader och ha den uppstartad
2) Logga in på ditt biblo-konto och låna en ebok (då du nu har hela elib katalogen under ditt finger kan val av bok försvåras något)
3) Om du är minst lika taggad som jag så öppnar du boken omedelbart

För mer utförlig instruktion kan du besöka Bokmania.

Jag hade AdobeID sen tidigare (jag är duktig att låna hem böcker till min dator)…

Mitt första bokval för min telefon blev 1Q84 av Haruki Murakami. Ni kanske tänker ”hur…?” då boken i sig är en riktig tegelsten. Ni kanske missade denna information: hela elib katalogen under ditt finger.

Lycka till!

En bra anledning till att blogga: att delge sina kunskaper.

Kommentera

