Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Vågar jag möta dig?

Sedan tidig morgon har jag varit fascinerad av just ett bokomslag. Inget mer. Bilden säger inte mycket, eller jo det gör den ju. Det får mitt blod att frysa till is… Jag vill inte möta denna karaktär ens i mina drömmar men vill hemskt gärna i fiktionens värld.

Nu är frågan hur jag ska få tag på denna serie. Bokomslaget är från bok nummer två i serien. Jag vill ha ettan också.

Hamit Caglar Özdag, eger beni duyuyorsan, kitaplarini okumak istiyorum!

5 svar till “Vågar jag möta dig?

  1. Swedish Zombie juli 14, 2011 kl. 5:27 e m

    Vad är det för slags varelse? vad handlar böckerna om?

    • LiMeaMyBo juli 15, 2011 kl. 2:07 e m

      Böckerna handlar om omen ute i landsbygden, Anatolien, där människor försöker övervinna de onda krafterna ovan jorden samtidigt som de olika makterna i den underjordiska kyrkogården förenar sitt herravälde för att besegra människorna.

      Från författarens hemsida (dåligt översatt, mitt fel…):
      Blod är denna bokens bläck; blodet från halsskurna prostituerade, våldtagna oskulder, blod från kvinnor med dödfödda barn ger liv till orden i denna bok. Som om allt detta inte räcker, har vi blod från från genomborrade krigare vars blod har blandats med kastrerade pojkars blod… Kampen för överlevnad i staden Anstorra där rättvisa inte längre existerar, där minsta lilla lycka är undangömd under stenar…

      Jag tror att författaren har lyckats fånga in trångsyntheten hos lokalbefolkningen i Anatolien. (Jag hoppas på det!) Det är en trångsynthet vars like nog kan åskådas hos primitiva befolkningar. Har lite svårt att berätta om denna trångsynthet, men en sak är säker, den är väldigt skrämmande då människor är kapabla till vad som helst.

  2. Swedish Zombie juli 15, 2011 kl. 3:26 e m

    Synd att den inte finns översatt.

  3. LiMeaMyBo juli 15, 2011 kl. 3:32 e m

    Kanske ett förlag som snappar upp den? Hoppas på det!

Kommentera

