Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Stopp och belägg

Nu har jag gjort det igen! Jag tänker just för stunden att det här är en bra bok som jag nog vill läsa. Jag har ett bokköpsstopp som jag tänjer lite på, beroende på hur stor viljan att äga boken/böckerna är och om det finns i pocket. (Inbundet – åh vad ni är mycket finare än pocketvarianterna! Dyrare också.) Ibland beställer jag böckerna (älskar köp fyra betala för tre!) eller reserverar på biblioteket. Jag har slagit två flugor i en smäll!

Jag har beställt böcker som har landat hemma hos mig, närmare bestämt i ett av hyllplanen till sängbords-bokhyllan. (Somliga travar böcker på sina sängbord; jag har överskridit gränsen. Jag har införskaffat en liten vit Billy-bokhylla som jag fyller glatt på.)

Reserverade och att hämta-böcker från biblioteket:

Naomi Alderman, The lessons
Vem har tipsat om denna bok? Tyvärr kommer jag inte ihåg varifrån jag fick tipset men jag hoppas på en bra läsning. Baksidestexten var/är mycket lovande.

Peter Bergting, Häxmästaren
Jag hoppas ingen har missat SwedishZombie som tipsar om mycket bra zombie böcker! Här fick jag tipset till Peter Bergtings bok, Häxmästaren. Måste läsa! Lite dreggelvarning… Det går bra va?

Roland Topor, Hyresgästen

Alice au pays des lettres


Via en utländks blogg kom jag i kontakt med Roland Topor. Egentligen var jag mer intresserad att läsa hans sista roman, Alice au pays des lettres, vilket borde heta något liknande ”Alice med de försvunna bokstäverna”? Tyvärr finns boken inte på svenska, jag hoppas Sphinx Förlag ger ut den också!
Men nu ska jag läsa Hyresgästen. Baksidestexten och bloggrecensioner har verkligen höjt mina förväntningar.

Nu mitt senaste bokpaket:

– Joyce Carol Oates, Lilla himlafågel

– Dmitry Gluchovskij, Metro 2033 : den sista tillflykten

– Kathryn Stockett, Niceville

– John Irving, Sista natten i Twisted River

Bokpaketets tipsare! Tack för att ni bloggar om bra böcker!
Nästan alla bloggare som jag följer, har läst dessa böcker. Jag är sist, igen.

Jag har skyhöga förväntningar! Min lista växer och växer, det verkar inte finnas något stopp. Köpstoppet skjuts fram en aning för att sedan tas i bruk med hårda tag. Det gör inget. Jag reserverar från biblioteket. Det går lika bra det. Tack biblioteket som gör så himla bra jobb!

5 svar till “Stopp och belägg

  1. Peter juli 27, 2011 kl. 4:13 e m

    Och det blir mer zombies i tvåan!

  2. Anna augusti 4, 2011 kl. 10:13 e m

    Alice i bokstävernas land – så poetiskt namn. John Irvings senaste har jag inte läst, ser fram emot att läsa dina tankar om den.

    • LiMeaMyBo augusti 7, 2011 kl. 9:27 f m

      Aha! Det är så boken heter på svenska 🙂 Jag som gissade hejvilt…
      Väldigt poetiskt, samtidigt mycket satir?

      John Irving ska jag genast läsa, så snart jag är klar med alla låneböcker.

  3. Ping:Att läsa eller inte läsa « Little Me and My Books

Kommentera

