Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Att vandra vidare

Jag har under senaste tiden bekantat mig med nya författarskap som har förgyllt den minimala boktid jag har över efter all världslig syssla. Nu är jag redo för nya bekantskaper och är snart på väg till biblioteket för att hämta senaste reserverade bok; Buddha i Las Vegas av Siddhartha Sebastian Larsson.

Andra författare som jag gärna, helst nu, vill läsa är

– Vladimir Nabokov. ”Jaha Lolita vill du läsa?” Nej nej, inte Lolita då historien om en äldre man och ung flickebarn inte intresserar mig. Däremot är jag väldigt intresserad av Nabokov’s tidigare författarskap som Pale Fire, Pnin, Despair, Laughter in the Dark och sist men inte minst Real life of Sebastian Knight. Mycket intressanta böcker!

– Martin Amis. Jag kastar mig gärna från den ena boken till den andra. Vad sägs om Pengar – ett självmordsbrev, Andra människor eller Kvinna söker sin mördare?

– Jun’Ichiro Tanizaki. The Makioka Sisters med sin skildring av fyra systrars liv före andra världskriget?

– Ludmilla Petrushevskaya. There Once Lived a Woman Who Tried to Kill Her Neighbor’s Baby: Scary Fairy Tales.
Grymt med härligt!

Vilka nya bekantskaper längtar ni efter?

6 svar till “Att vandra vidare

  1. Swedish Zombie september 4, 2011 kl. 12:50 f m

    Det är mig ett stort nöje att härmed meddela att du fått ”THE LIEBSTER BLOG AWARD” av swedishzombie.com & därmed är både utsedd till kvalitetsblogg & samtidigt offentligt utskämd!
    Du kan läsa mer om det här:
    http://www.swedishzombie.com/2011/09/liebster-blog-award.html
    GRATTIS! =)

  2. LiMeaMyBo september 5, 2011 kl. 12:55 e m

    Tack så mycket!!! 🙂 Min första utmärkelse som jag tackar gladeligen emot!

  3. Zachan september 6, 2011 kl. 10:08 f m

    Hej! Hur går det med ”Buddha i Las Vegas”? Jag läste den i början på förra veckan och tyckte att den var riktigt spännande och en väldigt egen bok. Har aldrig hört talas om någon som kombinerat poker med buddhismen tidigare 😉

    • LiMeaMyBo oktober 6, 2011 kl. 9:18 f m

      Hej! Jag har varit lite frånvarande…. Tyvärr hann jag inte hämta den från lånedisken på biblioteket. Jag hoppas på att läsa den vid ett annat tillfälle. Kul att du tyckte om den. Ja, att dra paralleller mellan religion och pokerspel är inte så vanligt 🙂 Så jag hoppas att jag tar tag i denna bok innan årets slut.

    • LiMeaMyBo oktober 6, 2011 kl. 9:19 f m

      För mycket för mycket! Det blev helt enkelt för mycket. Min tillvaro/tillstånd har ändrats vilket har förändrat mina timmar helt. Men sakta har jag återigen fallit för böcker (yay!!!) och kommer tillbaks med pompa och ståt. Nja, i alla fall med fler bokrecensioner. 😉

Kommentera

