Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Ett två tre och tjugo!

En av morgonens rutiner är att hinna läsa lite bloggar innan jag sätter fullt igång med arbetet som inte har något med litteratur att göra. (Hur har jag ens lyckats hamna i denna branch när jag hade andra drömmar när jag var liten…?)

Hos Spetsig hittade jag en 20-lista som hon i sig har hittat hos Enligt O. Självklart vill jag vara med i ett hörn och svarar så gott det går!

Morgonpigg eller nattuggla?

Bibliotek eller bokhandel?

Adlibris eller Bokus?

Ljudbok eller e-bok?

Inbunden eller pocket?

Vampyrer eller zombies?

Camilla Läckberg eller Jan Guillou?

En i taget eller slalomläsning?

Bokmärke eller hundöra?

Chips eller choklad?

Biografier eller memoarer?

Skräck eller chicklit?

Boken eller filmen?

Twitter eller Facebook?

Strindberg eller Heidenstam?

Kokbok eller bakbok?

Te eller kaffe?

Rött eller vitt?

Boklördag eller Vi Läser?

Man Booker Prize eller Augustpriset?

Några frågor? 🙂

2 svar till “Ett två tre och tjugo!

  1. enligt O oktober 13, 2011 kl. 7:20 e m

    Kul att listan fått nytt liv!

Kommentera

