Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

En ryslig läsning

Under helgen firades Halloween, ingen som har missat det antar jag. Jag har inte firat denna högtid men däremot var jag väldigt ivrig på att bli skrämd, så där från vettet! Självklart så vart det inte så i mitt fall. TV-tablån erbjöd endast komedier av alla slag. Jag som hade längtat efter att bli lite smått skrämd; fötterna på soffan så nära kroppen som möjligt, kanske en kudde att ha framför ögonen lite då och då… Jag klarar absolut inte av att se skräckfilm men hade gärna velat se lite thriller och bli halvt skrämd! Men så vart det absolut inte! (Min egen lathet tog också överhand, jag kunde ju lika gärna ha hyrt en bra film men så blev det inte…)

Men en, ja just det ja, EN MONSTER BOK har jag läst som jag varmt rekommenderar till alla åldrar!
Min vän Boris! Vilken fröjd! En väldigt lättläst bok för 6-9 åringar men föräldrar kan lika gärna njuta av den. Familjen Monstersson påminner väldigt mycket om Familjen Adams!

Wänblad, M - Familjen Monstersson: Min vän Boris - 29676259

Jag och sonen har läst den högt ett antal gånger. Nu är det sonen själv som läser den högt för mig! Saknar du Familjen Adams så tycker jag att du ska genast införskaffa Min vän Boris.

Har du fortfarande inte läst ”Min vän Boris” eller sett filmen ”Familjen Adams” så är det absolut hög tid att göra det!

2 svar till “En ryslig läsning

  1. enligt O oktober 31, 2011 kl. 9:32 e m

    Mina grabbar älskar Boris och Mysis. En riktigt bra bok!

Kommentera

