Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Summa kardemumma

I början av året hade EnligtO en kravlös utmaning; (att läsa en bok av en författare) x 12. Så enkelt! Jag antog utmaningen med hela min kraft och satte igång att skriva på en 12-lista. Det var så himla enkelt. Äntligen skulle jag läsa ut dammiga hyllvärmare som har väntat på min uppmärksamhet för länge.

Jag läste nummer ett på listan och sedan nummer två. Vad enkelt detta var! Skulle aldrig ha sagt så. Det var i början av året. Nu, nästan slutet av året, två månader kvar till det nya året, och hur har utmaningen gått? Nja. Sisådär. Det här med böcker, det kommer alltid något nytt i min periferi. Något nytt och fint som bara skriker ”läs mig!”. Exakt så har det gått. Jag har inte kommit vidare så det har endast blivit två av tolv.

Var det en svår utmaning? Absolut inte men det var också orsaken till att jag inte klarade av utmaningen. Jag trodde att jag skulle klara av. Att jag då och då, alltför oftast, glömde min utmaning är också en bidragande orsak. Men jag fortsätter med min utmaning, för någon gång måste jag läsa mina hyllvärmare så 12-listan överför jag så där smidigt till nästa år, 2012, men kallar den för en 10-lista utan någon ändring av författarna eller böckerna.

Hur blev det med en-in-en-ut-regeln? Det gick absolut inte så bra. Jag har hamstrat i böcker! Vad jag älskar böcker. Vad då köpstopp?! Vem har sagt att jag hade köpstopp? Det är ett ord jag inte känner till och inte heller vill kännas vid!

Punkt. Slut.

Kommentera

