Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Denna måndag erbjuder…

Äntligen är det måndag och tillbaks på arbetet som inte alls har något med litteratur att göra förutom att läsa i dokumentation om produktspecifika ting! För att förgylla denna måndag som har äran att erbjuda oss en molnig dag, kanske lite stänk av regn, tänker jag tipsa om böcker som jag har läst den senaste tiden. Böcker som har fått mig att känna avsmak för mänskligheten och böcker som har fått mig att skratta så där lite smått!

– Hyresgästen av Roland Topor

Är du intresserad av människoöden med psykologiska och sociala vinklar, där temat helt  i min mening bygger på människans paranoia ska du genast läsa denna bok! Hur vämjelig kan inte människan vara för sina privata intressen? Läs den! Boken har också filmatiserats vilket jag har missat. Sista sidorna (kanske borde skriva scenen) är så pass skrämmande och passande för en filmruta att jag levde in mig och visualiserade hela scenen. Det är skrämmande!

– Änglamakerskan av Camilla Läckberg

Hur jag än vrider eller vänder på det, så  är det så att Erika Falck och Patrik Hedström hittar sin väg till mitt hjärta.  Kan det bero på det småbarnslivet på Fjällbacka som påminner ack så mycket om mitt vardagliga liv här på jorden, allt pusslande hit och dit, eller är det mitt intresse för lite action i vardagen (nej jag vill inte ha blod i min vardag!) som kastar mig in i all historia som Camilla Läckberg nystar upp? Vet inte vilket men jag trivs med vad jag läser och jag vill ha mer!

– Tivoli av Kim Kolliander

Visst har vi alla bekvämlighetszoner i böckernas värld?! Inte jag, eller snarare, jag tycker om att kliva utanför min zon och gotta mig i andra böcker; uppskruvade historier med ”tänk om”. Jag vet inte vad denna genre kallas men ack så jag älskar att blanda mina zoner med den här zonen som svingar upp min boktillvaro! Du kan läsa boken i ett svep och se en röd tråd, eller så kan du läsa avsnitten som enskilda noveller. Allt som allt innehåller boken fyra historier som sammanbinds på ett alldeles utsökt och skojfriskt sätt! Läs och häpna, eller som jag småle åt de smått överdrivna historierna.

Ett svar till “Denna måndag erbjuder…

  1. Ping:Colombes granne av Tatiana de Rosnay « Little Me and My Books

Kommentera

