Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Min aktuella läshög

Det finns läshög och läshög. Den ena är den hög på sängbordet och/eller bokhyllan  som jag snarast vill läsa, och det andra böcker som jag just nu läser, med andra ord slalomläser.

Eli läser och skriver har spaltat ner så fint vad hon läser just nu, den aktuella listan, och självklart vill jag också dela med mig av vad jag läser just nu. Det här är min aktuella lista!

I läsfåtöljen: Världskrig Z av Max Brooks. Tack vare Swedish Zombie och Feuerzeug har jag smakat på lite kött och blod!

På sängbordet: Mirakel av Renate Nedregård. Får lite flashbacks till min tonårstid! Jag behöver inte sitta och läsa på utan kan hålla upp boken utan problem i sängen.

På dansskolan: Duma Key av Stephen King. Nej, jag går inte på någon dansskola! Koordinationsförmågan har jag inte lyckats ärva i mina gener men sonen min älskar att dansa! Så vad kan jag göra när han dansar? Jo, jag läser!

I hörlurarna: Pansarhjärta av Jo Nesbø är avslutades för några veckor sedan. Någon ny ljudbok har inte startats än men jag kommer att göra det snarast!

Väntande: Vad har jag inte väntande?! Listan är lång, bara att välja och vraka, puh!…

Nyss utläst: Tivoli av Kim Kolliander

I smartphone: Sankta Psyko av Johan Tjeorin

Hur ser din aktuella läshög ut?

5 svar till “Min aktuella läshög

  1. Eli november 15, 2011 kl. 2:33 e m

    Vad kul att du också läser Mirakel! Världskrig Z är jag jättenyfiken på, jag väntar den hem i brevlådan any day now =)

    • LiMeaMyBo november 16, 2011 kl. 7:52 f m

      Världskrig Z är med tre bokstäver B-R-A!! Kasta dig över den direkt vet jag. Den passar alldeles utmärkt till filmrutan så jag hoppas att se den snarast på bioduken.

  2. Thomas E november 16, 2011 kl. 9:36 f m

    I läsfåtöljen: Lärljungen av Hjorth/Stenfledt . Respekt för att de vågat göra huvudpersonen till värsta skitstöveln. Spännande, men man är liksom lite förbannad mest hela tiden.

    På sängbordet: Denna dödens kropp av Elisabeth George. Egentligen inte att rekommendera, hennes storhet till trots. Skulle må bra av att redigeras ner med 200 sidor. MYCKET detaljer. När man vet vilken färg det är på en viss del av slipsen hos en person som är med i en och en halv sida – då har det gått för långt…

    På hemlighuset: Haunted heart omStephen King. En välskriven biografi med en del nytt. Tro’t om ni vill.

    I portföljen att läsa på pendeltåget: Feel your fear and do it anyway. En amerikansk du-kan-om du-bara-vill-tillräckligt-mycket-bok. Rätt okej, faktiskt. fast hemskt amerikansk.

    I hörlurarna: Ingenting, eftersom de flesta ljudböcker läses för låååångsamt, har jag fått för mig. Borde kanske prova på riktigt nån gång?

    Väntande: Ett veritabelt berg av böcker.

    I smartphone: Nix. För liten text (läs: för gamla ögon). Man kan ju inte bläddra vid var tredje ord…

    http://www.facebook.com/pages/Thomas-Erikson/213602578663823

    • LiMeaMyBo november 17, 2011 kl. 8:23 f m

      Lärljungen av Hjorth/Stenfledt åker genast upp i min lista, tack för tipset. Jag är hellre arg och frustrerad när jag läser en deckare än inte ha några känslor alls. Måste läsa den snarast!

      Något av Elisabeth George har jag inte läst fastän många har höjt hennes böcker till skyarna. Har svårt att läsa böcker som är så nära himlen! Kanske borde jag sluta vara nojig?

      Ljudböcker är bra! 🙂 Det är som att lyssna på teater och inte se. Jag har nog för lätt att visualisera det jag hör så jag njuter av att lyssna på ljudböcker. Däremot finns det böcker vars uppläsare inte håller den takt som jag önskar att de höll, så ibland blir det tyvärr lite tråkigt. (Snabbt avslut och börja på ett nytt!)

      Tack för tipsen! Ska titta på dem snarast 🙂

  3. Ping:Min läshög | Fiktiviteter

Kommentera

