Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Ett minne som damp ner under arbetets gång

Här sitter jag i godan ro och klurar ut olika testscenarion mm när jag helt plötsligt minns hur rädd jag blev när jag sent en kväll under högstadietiden läste Agnes Cecilia (ja den där mysiga boken) och rös inombords. Vad rädd jag blev av… Ja mer kan jag inte säga av helt förklarliga anledningar. Minnet bara uppenbarade sig här nu, just när jag tittade ut i mörkret.

Hemma läser jag bland annat ”Världskrig Z” och får inte samma rysning! Det du, det kallar jag en äkta känsla för en bok.

Ska gå förbi biblioteket idag… Kanske lånar jag Agnes Cecilia bara för att få den känslan igen.

Kommentera

