Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Vem mer kan jag tänkas läsa?

Hos Bokslukarna hittade jag en alldeles underbar länk som tipsar oss kära bokälskare om författare som kan dras paralleller till våra favoritförfattare.

Hur intressant är det inte att få tips på nya bekantskaper på ett väldigt trevligt och enkelt sätt? Dags att erkänna, jag är klickoman så jag föredrar allt som är klickbart, såsom bloggar och andra moln-tjänster.

Här kan du hitta dina framtida favoritförfattare.

4 svar till “Vem mer kan jag tänkas läsa?

  1. Eli november 29, 2011 kl. 8:58 e m

    Den är jätterolig 🙂 Men vissa val är lite konstiga, jag fick seriöst Dan Brown som förslag när jag sökte på Anne Rice 😉

    • LiMeaMyBo november 29, 2011 kl. 10:08 e m

      Vet inte vad jag ska säga 🙂 Jag har läst Anne Rice’s kända serie ”En vampyrs bekännelse” och fastän filmen var superbra (!!!) så var böckerna allt för långsamma. Jag fann inget tempo, med andra ord. Dan Brown har jag också läst. Jag kan inte dra några paralleller sinsemellan men skulle jag välja någon av de två författarna skulle jag nog säga Dan Brown. Mer tempo mer action. Men skulle jag välja mellan filmerna är det absolut Lestat och Luise! 🙂

  2. Ord och inga visor december 16, 2011 kl. 11:39 f m

    Det var en jätterolig länk, tack för tipset! Hittade någon författare jag ville läsa något av, bara det var ju positivt.

Kommentera

