Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Är jag ensam om detta?

Snart bär det av till den nya lägenheten som fortfarande är tillstånd ”bombnedslag”! Flytten som skulle ske 2/1 kommer nu att ske 8/12 vilket innebär att jag kommer inte ha tillgång till mina böcker som redan är nerpackade i ytterligare 6 dagar! Jag var så snäll och packade ner allt och mannen skjutsade allt till den nya vinden innan jag fick den nya informationen. Så kan det gå!

Nu står jag här, eller snarare status där hemma är två böcker som lika gärna kan räknas till antal noll för en som inte kan finna själsligt ro utan böcker runtomkring sig! (T.o.m. mitt hemliga bokgömme är barskrapad! Hur jag tänkte?!)

Duma Key väntar snällt på min uppmärksamhet (jag återkommer till dig jag lovar) och The Adoration of Jenna Fox som ligger där på hörnbordet i vardagsrummet och pockar på mitt intresse. Men sen då!? Sen är jag boklös!

Igår inhandlades det nya böcker, fyra stycken (!) till sonen… Men jag då? Ingen tänkte på mig. Vågade inte ens yttra mig om att jag behöver böcker (för många olästa i de nerpackade kartongerna!). Men jag behöver böcker vilket är ett faktum!

Känslan att komma hem med en tom famn jämfört med sonen som kammade hem fyra böcker. Lätt avundsjuk?

Vad är närmaste adressen till en bokhandel? Nätbokhandel går lika bra, he he he…

Kommentera

