Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Jag läser alltså finns jag

God fortsättning kära bloggvänner! Jag har återigen försummat bloggen och er, särskilt de böcker jag har läst som inte har blivit nerplitade än! Dagarna har ett högt tempo då vi är i slutfasen av totalrenoveringen av lägenheten, vi är hemlösa (eller vi är inneboende hos mina föräldrar) och jag bär på en guldklimp vars slutdatum närmar sig med stormsteg!

Hursomhelst har jag avslutat år 2011 med en scfi-fi bok; ”The Adoration of Jenna Fox” av Mary E Pearson. En bra bok som alla YA-läsare borde läsa snarast. Det handlar om Jenna Fox och hennes liv efter uppvaknandet ur sin koma. Det är många frågor som Jenna Fox frågar sig; varför hon inte minns något, varför hon gång på gång får se gamla videon på sig själv, och varför det är så mycket hysch-hysch runtomkring henne. Läs och förundras av mänskligheten och biotekniken!

Året slutade också med ett boklån från biblioteket! Vilket boklån! Jag har läst mycket gott om boken i bloggosfären. Om jag  minns rätt så hyllade alla denna roman, men kanske inte omslaget? Jag hyser en viss hatkärlek till andra världskriget, ett mycket viktigt händelse i vår historia som ej ska glömmas bort! Krig överhuvudtaget ska inte glömmas bort! Nyårsdagen började jag läsa denna bok. Jag läste och läste. Lite nödvändiga avbrott då och då, men läsningen fortsatte. Det var längesedan jag hamnade i en läskoma (vilket för min del betyder läsläsläsläsläs i flera timmar!) men denna läskoma var väldigt välkommet. Vad spännande det var! Ja just det ja, vilken bok jag talar om? det borde jag kanske skriva! ”Sarahs nyckel” av Tatiana De Rosnay utgiven av Sekwa förlag. Så mycket som jag läser bloggar så vet jag vad berättelsen hamnar om men också hur den slutar men jag satt eller låg för den delen i soffan och kände hur pulsen stegrades för varje ny glimt i historien. Vill inte säga mycket men har du fortfarande inte läst boken så GÖR-DET-NU!

Jag fortsätter året med en annan bok av Sekwa förlag. Har ni också fått en förkärlek för förlaget Sekwa? jag må inte ha läst alla deras utgivna böcker men de jag har läst har satt sin lilla prägel på hjärtat. Just nu läser jag ”Huset du älskade” av samma författare, Tatiana De Rosnay, som också har skrivit ”bumerang” som jag läste 2011.

Ge mig böcker som har en känsla så ger jag 100 känslor tillbaks! Visst lät det lite väl klicheaktigt men ack så sant!

Ett svar till “Jag läser alltså finns jag

  1. Ping:Läsrapport januari « Little Me and My Books

Kommentera

