Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Läsrapport januari

Så var januari slut och äntligen är det februari! Tiden går väldigt fort för mig, särskilt när jag har ett sådant bra läsflöde. Att jag har en liten i magen som gör entré i vida världen den 26 mars har självklart också ett finger i leken…

Januari har präglats av mycket bra böcker! Jag har bekantat mig med franskspråkig litteratur av kvinnliga författare. Jag har inga som helst kunskaper inom franska men att läsa på svenska gick alldeles ypperligt. Faktum är att jag blev hänryckt av språket och historierna.

Januari:

Sarahs nyckel – Tatiana de Rosnay
Huset du älskade – Tatiana de Rosnay
Vi ses på Place de la Sorbonne – Justine Lévy
En ovärdig dotter – Justine Lévy

Allt som allt fyra böcker som satte djupa spår i mitt hjärta. Har du fortfarande inte läst dessa böcker då är det dags att göra det nu.

Jag har redan läst klart februaris första bok (mer om det senare) och funderar nu vilken bok jag ska ta tag i nu.

Nu är det helg och mycket återstår att göra hemma men någon läsro ska jag nog hinna med ändå! Vi får sevilken bok jag tar fram nu. Har två starka kandidater på nattuksbordet!

Trevlig helg!

 

 

4 svar till “Läsrapport januari

  1. Issa februari 3, 2012 kl. 2:34 e m

    Franskspråkiga böcker av kvinnliga författare är ofta helt fantastiska. Har du inte läst Anna Gavlada rekommenderar jag henne. No och jag av Delphine de Vigan är även den väldigt bra. Muriel Barbery är även hon en favorit. Du kanske redan känner till dom, men men.
    Justine Lévy har jag inte läst men får kolla upp henne.

    kram

    • LiMeaMyBo februari 6, 2012 kl. 3:21 e m

      Ja, Anna Gavalda ja! Henne har jag läst! Det är något med kvinnliga författare i franskspråkig litteratur. Jag har lätt att fastna för språket inser jag.. 🙂 Känner till dem men inte har jag läst något av dem! Tack för påminnelsen, hur kunde jag glömma? Jag reserverar på biblioteket omgående. Jag har köpstopp… 🙂 Kram!

      • Issa februari 6, 2012 kl. 11:12 e m

        Ja gört! jag tar gärna emot tips på de jag har missat. Och jag missar, hinner varken köpa eller låna eller för den delen läsa ens i närheten av allt jag vill.
        Blev för övrigt väldigt glad när jag såg att du följer mig, Yey en första följare. Sånt som förgyller en måndag Tack tack!
        kram

        • LiMeaMyBo februari 8, 2012 kl. 2:28 e m

          Försöker vara så aktiv som möjligt på nätet och på bokhandlar men ändå missar jag suveräna titlar! Det är svårt! Att följa bloggar hjälper en hel del… 🙂 Vassågod!

Kommentera

