Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

The woman in black av Susan Hill

Jag erkänner, jag är mörkrädd, för rädd för att se skräckisar och nu för rädd för att läsa skräckisar! Obehagligt, särskilt när meningarna är så vackert beskrivna; utan några vassa knivar som lurar sitt offer in i en mörk gränd utan någon återvändo till livet.

Här har vi en kort roman på ca 160 sidor som du lätt kan läsa klart en kväll när vinden viner och trädgrenarna slår i takt med regndropparna på fönstret.

Jag gjorde det, med en rädsla i kroppen. Jag hade svårt att dra ifrån mig täcket när jag var klar för tänk om woman in black helt plötsligt uppenbarade sig i min mörka korridor där varken nattlampa eller månen lyser?

Mysrys eller rena rama skräckisen, med en iskall hand på axeln läser du ut denna roman i ett svep och kvar har du en obehaglig känsla i kroppen som inte kommer att släppa sitt grepp om dig på länge!

 

 

2 svar till “The woman in black av Susan Hill

  1. TinaO februari 23, 2012 kl. 10:10 f m

    Jag läste HIlls ”The small hand” i somras, och jag kan fortfarande få smårysningar när jag tänker på den, så jag förstår dig!

Kommentera

