Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Clownen LiMeAMyBo

Nu gjorde jag det igen! Jag är borta från bloggen väldigt länge, ej acceptabelt, men är så närvarande i bloggosfären. Det är sällan jag kommenterar andras inlägg men jag är tillräckligt närvarande för att insupa all bokrelaterade tips! Jag är också väldigt närvarande i mina böcker, jag läser och läser. Ibland går det fort och ibland sjunker accelerationen på de sirapsbelagda bokvägarna! Men men!

För några veckor sedan avslutade jag ”Inunder” av Ann-Marie Tung Hermelin. En bok som berörde mig väldigt mycket! Handlingen överensstämmer med titeln, boken är väldigt inunder huden, i alla fall för mig! Det kändes som att vandra i en ”minnenas trädgård”! Här har du minnen blandat med historia, och då menar jag inte en påhittad sådan utan den historia som skedde för några år sedan som gärna förträngs… En väldigt stark bok, enligt mig!

Nu läser jag ”Drömbokhandeln” av Laurence Cosse. Vill inte att den ska ta slut så de sista ca 50 sidorna får gärna läsas på sirapsbelagda bokvägar! Mig gör det inget!

Jag har andra mycket bra böcker som just nu väntar på sin tur. Vissa böcker kräver mer kraft av en, mig, så jag måste samla krafter för att läsa! Eller snarare, läsa är enkelt, men att förstå det jag läser? Det viktiga är att förstå, inte bara att läsa.

Ja, slut på rapport, men jag känner mig verkligen som en jonglerande clown i en fullsatt (då av böcker självklart) cirkus!

Kommentera

