Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Den nya Isabel av Katherine Mansfield

Vad jag är arg! På Isabel så klart! Hur kan hon vara så oberörd, så egositisk, så nonchalant, så… Hur kan hon bara tänka på sina nya vänner och strunta i sig själv, sina pojkar, och William, mannen som älskar henne över allt annat! Är hon så pass trött på sitt gamla invanda liv att hon gärna byter ut det mot några falska vänner som tar allt från henne, t.o.m. hennes egna tankar?

Jag älskar böcker som rör till mina känslor! Glad, ledsen eller arg. Denna gång blev jag arg. Böcker som berör, det vill jag ha mer av.

Känner mig lyckligt lottad som fick läsa novellen ”Den nya Isabel” av Katherine Mansfield, en författare som jag inte hade hört om tidigare (eller så har jag hört men glömt bort… hursomhelst!), som Collings Förlag har givit ut.

Jag läste den som e-bok på min padda; formatet passade mig alldeles ypperligt med en liten bebis i famnen. (Helt plötsligt var det inte svårt att vända blad…)

Tack Collings Förlag för ”Den nya Isabel” som jag fortfarande är arg på!

Ett svar till “Den nya Isabel av Katherine Mansfield

  1. Ping:Bloggen - I väntans tider!Collings Förlag

Kommentera

