Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Biblioteket nästa avfart!

Jag får inte nog av bibliotek! Hur kan man gå vidare utan ett besök, vare sig på nätet eller IRL? Nu har jag tre godingar att hämta imorgon!

Lindstrøm, Merethe, Dagar i tystnadens historia
Lundberg, Ulla-Lena, Is
Tóibín, Colm, En lång vinter

När besökte du biblioteket senast? Vilka böcker fick följa med dig hem?

4 svar till “Biblioteket nästa avfart!

  1. James oktober 2, 2012 kl. 9:59 f m

    Hejsan! Glad att jag hittade hit via bloggbloggar.se. Ja, bibliotek kan man aldrig få nog av. Tóibín är en suverän författare!

    Tre andra superbra irländare tycker jag är Bernard MacLaverty, John McGahern och Edna O’Brien. Här är en post om dessa författare och ämnet ”kärnfullhet”: http://www.uppsalatranslations.com/1/category/irland/1.html. Om du är intresserad.

    Tack för en spännande blogg!

    MVH

    James

    • LiMeaMyBo oktober 3, 2012 kl. 2:10 e m

      Hej! Kul att du hittade hit! Jag har börjat med Tóibín’s ”En lång vinter” och kan endast hålla med dig; en suverän författare som sätter klorna i en direkt! Jag är redan fast i boken, i språket, i handlingen!
      Tack för tipsen, jag kollar genast upp dessa författare. Har jag tur så finns dem redan på biblioteket!

      Tack själv!

  2. Vargnatts bokhylla november 15, 2012 kl. 1:43 e m

    Jag älskar också biblioteket! När jag var yngre var jag där ofta, båda själv och med kompisar och ofta med pappa. Det är några av mina finaste minnen :).
    Sedan tog det stopp ett tag och jag slutade besöka det av någon underlig anledning, men nu har jag hittat tillbaka till den kärleken! Och det är jag så glad för 🙂

    • LiMeaMyBo november 16, 2012 kl. 9:40 f m

      Hej! Ja visst är det konstigt? Under barndom och tidig tonår har jag älskat biblioteket, fann min lugn och ro där, sen glömde jag vägen dit! Så kan det gå, men jag har hittat tillbaks och som du är jag glad för det. Dena vecka har jag redan fått mitt biblioteks-dos, två gånger dessutom! 🙂 Vad vore livet utan bok och bibliotek….

Kommentera

