Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

#bookedhembygd

Åh vad jag alltid, ja alltid, har längtat bort från min lilla hembygd och leva i en stor stad, höra trafiken utanför mitt fönster, när andan faller in bara gå ut och köpa en cappuccino i caféet som säljer det godaste kaffet! Vad jag har längtat att gå på universitet och bara vara, ja bara vara en student som vänder på alla småpengar för en kopp kaffe eller en bulle för att klara av dagen. Kanske gå på fester, eller varför inte småprata med kompisarna fram till morgonen för att sedan upptäcka att tentan stundar runt hörnet? Kan jag vara ensam om dessa tankar? Jag tror inte det, men hembygd, hur litet och tråkigt, kanske oälskad den må vara under mina unga år, det är nu jag ser med ett varmt hjärta på den omgivning som har format mig till den jag är.

Att längta bort men längta till! Det är hembygd!

Vad är hembygd för dig?

//Jag är medlem i klubben Booked som är till för oss bokmalar som älskar att läsa. Nu har jag haft förmånen att läsa boken Hembygd och jag har svårt att stilla mina tankar och funderingar. Är det inte tack vare ens hembygd som mycket av ens JAG formar sig?

Kommentera

