Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

#Alltiddu

”Alltid du” av Pernilla Alm handlar om den första kärleken som alltid lämnar en varig sårskorpa på hjärtat som gärna vill pillas på då och då. Det är få förunnat att efter flera år återigen få träffa den som borde vara den rätte.

Caroline är lyckligt gift, mamma till två döttrar och på väg att hoppa tillbaks till arbetslivet. En dag träffar hon sin gamla ungdomskärlek Adam och vips blir det snurr i tillvaron. Caroline snappar på erbjudandet att få jobba under Adams vingar och gör helt klart för sin man att nya bekantskaper är alltid bra att ha. Med stora kliv stegar Caroline mot ett liv som erbjuder både toppar och dalar medan familjen tar små men täta steg efter henne.

”Alltid du” är en bok som jag skulle vilja ha när jag var yngre, när chicklit och feelgood (är det en feelgood bok tro?) var min största genre som jag plöjde igenom. Ens boksmak ändras med åldern, i alla fall min. Nej, boken passade inte mig, alls. Jag gav bort den till min systeryster som just nu befinner sig mer i det glätta stadiet än mig.

Kommentera

