Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

Mer frånvarande än närvarande

Jag har varit mer frånvarande än närvarande men nu gör jag ett nytt försök att blåsa liv på min digitala läsdagbok. I början av året utmanade jag mig att läsa 21 böcker under 2016, vilket jag lyckades klara av med bravur. Jag har i år haft perioder då böcker inte har kunnat ge mig ro som tidigare men nu har jag långsamt hittat tillbaks till böckernas värld.

Senaste bok som jag skrev om här var ”Svart flicka, vit flicka” av Joyce Carol Oates på https://www.facebook.com/LittleMeandMyBooks/ som för övrigt var en bok som lämnade spår. Läs gärna den så snart ni får tillfälle!

Steglitsan
Tartt, Donna

Min fantastiska väninna (Neapelkvartetten, #1)
Ferrante, Elena

Bombmakaren och hans kvinna
Persson, Leif G.W.

Havva’nın Üç Kızı
Shafak, Elif

The Forgotten Garden
Morton, Kate

Aşk
Shafak, Elif

Himlakroppar
Catton, Eleanor

Min hela läslista finns på Goodreads.com – såklart!

Kommentera

