Little Me and My Books

Vad vore livet utan böcker…

#1974

Nej jag föddes inte det året även om rubriken kan betyda det! #1974 är den första delen av ”Yorkshire-kvartetten” av David Peace. Eddie Dunford, kriminalreporter som ska skriva om försvinnandet av flickan Claire Kemplay (visst är det brutalt mord enligt Bokus men jag har inte kommit så långt än!) samtidigt som han försöker nysta upp vad som hände med de två andra flickorna Jeanette Garland och Susan Ridyard som försvann i samma trakter.

Språket är annorlunda. Det var lite svårt de första två tre sidorna men sen började det flyta på, för jag började visualisera. Tänka sig att med visualisering kommer man långt, ibland så långt att allt blir för klart och tydligt! Jag gillar #1974 och David Peace! Rapport kommer när jag har läst klart.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.